Tilausohjeet   SAGA NYT   Toimitusehdot   OTA YHTEYTTÄ / PALAUTE   SAGAN TARINA   majoitusehdot   
Kirjaudu
 
Tuotteet
Lisäinfoa
Sivukartta
Anna palautetta!
Valmistajat
Uutta
Se Ukin Perhospuukko TRANSPARENT
Se Ukin Perhospuukko TRANSPARENT
28.00EUR
Näytä viimeiset lisäykset
Valuutat
Maksutavat

Toimitusehdot

13.6.2014: Verkkokauppa muuttui

Verkkokauppaa ja puhelinmyyntiä koskevat kuluttajansuojalain säännökset muuttuivat 13. kesäkuuta lähtien. 

Kuluttajan oikeus peruuttaa esimerkiksi verkkokauppaostos laajenee nykyisestä, mutta peruuttamisesta on ilmoitettava aina myyjälle. Jatkossa kuluttajan on yleensä vastattava palauttamiskuluista.

Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät enää riitä kaupan peruuttamiseksi. Peruutusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja tavara pitää palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.

Verkkokaupan on nyt entistä tärkeämpää kertoa asiakkaalle, miten palautukset tulee tehdä.

Vaikka laki poistaa automaattiset ilmaiset palautukset, verkkokauppiaat voivat edelleen halutessaan tarjota asiakkaille maksuttomia palautuksia. Jotkut suuret verkkokaupat ovat jo ilmoittaneet, että asiakas voi palauttaa tavaroita entiseen malliin.
 

Puhelumaksuihin rajoituksia

Elinkeinonharjoittaja saa vastedes käyttää tekemäänsä sopimusta koskevassa puhelinasioinnissa vain sellaisia numeroita, joista kuluttajalta perittävä puhelinmaksu on enintään kuluttajan liittymäsopimuksen mukainen tai ns. laskennallinen perushinta (0,088 €/min). Viestintävirasto laskee ja julkaisee perushinnan vuosittain.

Puhelujen enimmäishinta koskee yhteydenottoja, jotka koskevat esimerkiksi sopimuksen peruuttamista, tavaran tai palvelun virhettä taikka niiden suorittamisen viivästymistä, sopimuksen irtisanomista tai laskutusta.

Muutoksilla pannaan täytäntöön kuluttajan oikeuksia koskeva EU-direktiivi. Sääntelyn yhtenäistämisen EU-alueella arvioidaan helpottavan varsinkin rajat ylittävää verkkokauppaa.

Yrittäjäsanomat

******************************

Yleiset tilausehdot, on muokattu vielä vastaamaan 13.6.2014 voimaan astuneiden lakimuutosten osalta.

Saga on yksittäisen yrittäjän perustama miniatyyri-yritys, jonka verkkokaupan kantava ajatus on tarjota kerran Kolilta lähteneelle matkamuistoputiikin tuotteita kätevästi kotialuleelle toimitettuna. Kun näitä rinkkareissaajia ja moottoripyöräilijöitä on liikkeellä mukavasti! Tai jos vaikka bongaa täältä jotain, mitä vaan sattuu tarvitsemaan. Saga Spirit Oy on oikea, elävä, pieni ihminen, joka on erehtyväinen ja inhimillinen.

Nykykylmässä ja itsekkäässä mulle-kaikki-heti-maailmassa normaali verkkokauppa ehkä mielletään massiiviorganisaation sivutuotteeksi, jossa robotti kaataa tuotteet laatikkoon, ja tilaajan ainoa keino saada itseään esille on tehdä reklamaatioita vaikka
auringon nousun vuoksi, ja koska olo on paska ja mieli yleiselläkin tasolla hieman hutera. Saga laittoi mm. postiennakkomahdollisuuden sulki juuri näitten elon tiellä sortuneitten yksilöitten häiriökäyttäytymisen vuoksi. Pienyrittäjä ei nimittäin jaksa enää valvoa öitä miettimässä liikaa syntyjä syviä järkyttämässä omaa ajatusmaailmaansa näiden reppanoiden vuoksi. Ehkä ennemminkin voisi perustaa globaalin organisaation "kuinka kehitetään tervettä itsetuntoa ja empatiakykyä"?

Asiallista yhteyttä saa toki ottaa aina. Parannetaan maailma tai edes yksi pieni hetki yhdessä ja yksissä tuumin.

Saga julisti tämän ns. nykyajan "itsekkyyden ajaksi" jo tuolloin kymmenisen vuotta sitten. Keskiajallakin elettiin nykyaikaa, ja vasta myöhemmin sitä keksittiin nimitettää keskiajaksi. 


Sori. Hehh... :D
T.
Saga.


Tässä alla tulee epäilijöille virallinen diipadaapa-jaaritus verkkokaupan yleisistä ohjeista. Pieni yrittäjä on perin juurin hämmentynyt, että tällaista pitää ylipäätänsä olla olemassa, koska vielä kymmenisen vuotta sitten ihmiseen saattoi luottaa, ja mielenhoitolaitokset vielä toimivat ennen valtion leikkaustoimenpiteitä:


Verkkokauppaan rekisteröityessä on suotavaa keksiä tälle verkkokaupparatkaisulle oma, erillinen salasana viime aikoina esille tulleiden tietomurtouutisten vuoksi. Valitettavasti nämä rikolliset ovat aina askelen edellä tehokkaimpiakin tietosuojausjärjestelmiä...


TÄSTÄ LÄHTEE EPÄILIJÖILLE, ASIAN TARKISTAJILLE, SEKÄ AMMATTIVALITTAJILLE:

www.sagaspirit.fi tai www.kareliashop.fi on Saga Spirit Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on joko SAGA SPIRIT OY, JOENSUU (Y:2366619-8) tai tuoteselosteessa erikseen mainittu kolmas osapuoli. Saga Spirit Oy ylläpitää ja vastaa myös Joensuun keskustassa oleva Saga Story (ent. Karelia Shop) - myymälää. Seuraavia sopimusehtoja ainoastaan sovelletaan Saga Spirit Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Saga Spirit Oy:n välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Saga Spirit Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Saga Spirit Oy:n näillä kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Toimituskulut

  • Ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti tilausta tehtäessä.
  • Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä ja valittavissa tilausta tehtäessä ostoskorissa.
  • Mikäli asiakas haluaa tilauksen postiennakolla, lähetystavasta aiheutuvat kulut lisätään poikkeuksetta hintaan.
  • Jos kuluttaja haluaa tilauksen perille muun kuin postin kautta, toimitusmaksu tulee suorittaa todellisten toimituskulujen mukaan.
  • Toimitamme näillä ehdoilla ainoastaan Suomeen.
  • Saga Spirit Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Saga Spirit Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Saga Spirit Oy:n ehtojen mukaisesti.

    Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

Toimitusaika

Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-7) työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on lisäksi yleensä 1-3 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.
  • Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Saga Spirit Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
  • Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Saga Spirit Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
  • Saga Spirit Oy toimittaa tuotteita ohessa luetelluilla ehdoilla vain Suomessa. Kaikki Saga Spirit Oy:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä, elleivät kuluttaja ja Saga Spirit Oy muuta erikseen sovi.

Palautukset

  • Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
  • Kuluttajalla on velvollisuus tehdä huomautus tai palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info at sagaspirit.fi  ENNEN tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautuksen maksuista vastaa asiakas itse 2014 voimaan tulleen kuluttajasuojalain mukaan.
  • Palautus lähetetään osoitteeseen Saga Spirit Oy, Siltakatu 12 B, 80100 Joensuu.
  • Myymälästä ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 14 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. Saga Spirit Oy:n työntekijöillä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille. 
    "Mulla ei riitäkään rahat" tai "Tulin juuri toisiin ajatuksiin" -palautuksia otetaan huomioon vain force majeur -tapauksissa.

    Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 32 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Saga Spirit Oy myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

    Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
  • Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.
  • Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epillaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet, saippuat, shampoot jne.
  • Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.


Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset

tulee lähettää aina postissa. Asiakas maksaa 2014 voimaan tulleen kuluttajasuojalain mukaisesti palautuksen toimituskulut. Huoltotoimitukset sovitaan tapauskohtaisesti hyvää käyttäytymistä käyttäen. Asiattomat mentaalipurkaukset jätetään huomioimatta, samoin, jos on selkeästi epäily tahallisesta kiusanteosta tai hyvitysten ammattimaisesta huijausyrityksestä.
Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Myös myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa Postin asiakaspalautuksena. Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Saga Spirit Oy:lle kirjallinen selvitys.

 

kuluttajavirasto:
"Yleistä palautusoikeutta eli kaupan purkuoikeutta ei ole"

Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa.

Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle. Kaupan peruuttamisoikeus on vain etä- ja kotimyynnissä. 

Monet liikkeet ja tavaratalot antavat vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on niiden vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.

Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahat takaisin vain, jos myyjäliike siihen suostuu. Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha. Jos on epävarma ostoksen sopivuudesta, voi yrittää sopia avokaupasta ja pyytää siitä merkintä kuittiin.

Virheellisen tuotteen kaupan voi luonnollisesti purkaa. Sitä ennen on yleensä on kuitenkin annettava mahdollisuus korjata tuote tai vaihtaa se virheettömään. Joissakin tapauksissa virhe voi hyvittää hinnanalennuksella.


Tilauksen voi peruuttaa

Tuotteen tilauksen voi peruuttaa, jos tilattua tavaraa ei vielä ole toimitettu kuluttajalle. Silloin tekee kuitenkin sopimusrikkomuksen ja myyjällä voi olla oikeus korvaukseen. Moniin tilaussopimuksiin on purkurahan prosenttimäärä kirjattu.

Riitatilanteessa kohtuukorvauksen arviointiin vaikuttaa mm. se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, kuinka pitkälle sen valmistus on edennyt, purkamisen ajankohta, myyjän todelliset kulut ja saamatta jäänyt myyntivoitto."

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

 

Asiakkaan tulee maksaa kaikki Suomesta tai ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Saga Spirit Oy:n ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/palautusoikeus-/-kaupan-purkaminen/


Avokauppa

Jos ostaja on epävarma ostoksestaan, koska esimerkiksi on antamassa sen lahjaksi toiselle henkilölle, hän voi ehdottaa kauppiaalle avokaupan tekoa. Silloin myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan ja saada siitä rahat takaisin. Avokaupasta tulee aina tehdä kirjallinen pyyntö ja sopimus.

Avokauppa on erinomainen keino välttää epäonnistuneita ostoksia silloin, kun kyseessä on liike, jolla ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto/palautusmenetelmää. Jos myyjä tähän suostuu, vaihtoaika ja muut ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Saga Spirit Oy suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta.

 

Saga Spirit Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Saga Spirit Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Saga Spirit Oy:n käsittely- ja postituskulut.

Yritysasiakkaiden tilaamille normaaleille varastotuotteille Saga Spirit Oy myöntää 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa. Tuotteen voi palauttaa joko suoraan myymälään tai asiakaspalautuksena. Lisää tietoa palautuksesta antaa saga1spirit at yahoo.com.
Huom: Palautusoikeus ei koske yli 1000 euron tuotteita eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

1. Rekisteröityminen

 1.1. Tilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttajan tulee:

a) rekisteröityä kuluttajana Yritys Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että Yritys Oy rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Yritys Oy:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Yritys Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.


2. ASIAKAS

Saga Spirit Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja). Saga Spirit Oy myy tuotteita ja palveluita myös alle 18-vuotiaille holhoojan suostumuksella. Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön Suomeen, Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan ja Viroon.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja Saga Spirit Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Saga Spirit Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Saga Spirit Oy:n järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Saga Spirit Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Saga Spirit Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa Saga Spirit Oy, Siltakatu 12 B, 80100 Joensuu. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Saga Spirit Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Saga Spirit Oy, Siltakatu 12 B, 80100 Joensuu.


3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Saga Spirit Oy:ssä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Saga Spirit Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Saga Spirit Oy ei myy pääosin tuotteitaan jälleenmyytäväksi muutamaa tapausta lukuunottamatta. 

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista Saga Spirit Oy:lle.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Ammattituotteita myydään kuluttajille ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden asentaminen, käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista. Kaikki erillisenä myytävät tietokonekomponentit ovat ammattikäyttöön suunniteltuja tuotteita. Muut tuotteet ovat hinnastossa erikseen merkittynä.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat. Tässä tarkoitetaan käytettyjen alennustuotteiden kauppaa. (Kuluttajansuojalaki, 5. Luku, 14§)

 4. MAKSUTAVAT

Ajankohtainen lista maksutavoista löytyy Saga Spirit Oy sivustolta osoitteesta www.sagaspirit.fi. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi Saga Spirit Oy asiakasrekisteriin.

Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta. Yrityspalvelupisteet myymälöissämme auttavat asiakkuuden perustamisessa. Lisätietoa maksutavoista verkkosivuiltamme, sähköpostilla osoitteesta info at sagaspirit.fi.


1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse
(puhelin +358 50 390 4362). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Saga Spirit Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Saga Spirit Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat

3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Saga Spirit Oy:n hinnastossa osoitteessa Kolintie 94. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Saga Spirit Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskuluja alle 100,00 EUR tilauksista Suomessa Saga Spirit Oy perii  painon mukaan noin 1 -  EUR / lähetys. Yli 100,00 EUR tilaukset Yritys Oy toimittaa postikuluitta.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-7) työpäivää.

4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Saga Spirit Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Saga Spirit Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.4. Saga Spirit Oy toimittaa tuotteita Suomessa ja muualle maailmaan. Kaikki Saga Spirit Oy:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä, elleivät kuluttaja ja Saga Spirit Oy muuta erikseen sovi. Tuolloin veloitetaan lähetyksen todelliset kulut.

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

a) Ennakkotilisiirto. Maksuosoituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen välittömästi. Maksuosoituksen suuruus selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta. Mikäli kuluttaja haluaa
tilauksen ennakkosiirtoa vastaan, tulee asiasta mainita tilausta tehdessä, joka onnistuu palautelomakkeen muodossa. Tuolloin myös postimaksut ja muut lähetyksen kulut lisätään lähetyksen loppusummaan.

b) Postiennakko on poistettu lukuisten väärinkäytösten vuoksi kokonaan toiminnasta. 

c) Lasku. Voimme laskuttaa esim. opiskelijaryhmiä ja yritysasiakkaita. Laskutuksesta tulee sopia Saga Spirit Oy:n kanssa erikseen ja etukäteen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Tarkistamme laskutusta varten maksajan tiedot ytj:stä ja tai verottajalta oikeellisuuden todentamiseksi. Epävarmoissa tapauksissa Saga Spirit Oy:llä on oikeus peruuttaa kauppa, tai asettaa ennakkomaksusuoritteita.

d) Checkout-järjestelmän mukaan, jolloin ohjelman ohjeita seuraten maksetaan tilauksen loppusumma lähetyskuluineen tilausta tehdessä.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajalla on velvoite tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info at sagaspirit.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet postin kautta omalla kustannuksellaan. Palautus lähetetään osoitteeseen Saga Spirit Oy, Siltakatu 12 B, 80100 Joensuu.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. 

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta 14 vuorokauden sisällä Saga Spirit Oy :lle, joko sähköpostitse osoitteeseen info at sagaspirit.fi tai postitse osoitteeseen Saga Spirit Oy, Siltakatu 12 B, 80100 Joensuu. Virheellinen toimitus palautetaan postikulut maksamalla Saga Spirit Oy :n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu vasta reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Saga Spirit Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle, tai pyrkii toimittamaan tilalle sovitunmukaisen tuotteen.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Saga Spirit Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen info at sagaspirit.fi tai kirjeenä osoitteeseen Kolintie 94, 83960 Koli. Verkkosivulla on samoin mahdollisuus jättää ASIALLISTA asiakaspalautetta. KIITOS. :)

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Saga Spirit Oy:tä vastaan joko Saga Spirit Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Saga Spirit Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Saga Spirit Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Saga Spirit Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä, postijärjestelmän huolimattomuudesta, tai muusta vastaavasta Saga Spirit Oy :n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
Saga Spirit Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Saga Spirit Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.


YRITYSKAUPASSA VASTUUN JAKAUTUMINEN

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Saga Spirit Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Saga Spirit Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Todettu ja todistettava tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

11. Rekisteriseloste

11.1. LAKISÄÄTEINEN REKISTERISELOSTE


Rekisterinpitäjä: 
Saga Spirit Oy 
Siltakatu 12 B, 80100 Joensuu.
Rekisterin nimi: Yrityksen asiakasrekisteri
Rekisterin tarkoitus: Asiakassuhteen hoitaminen
Rekisterin sisältämät tiedot:
Henkilön etu- ja sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja salasana sekä muita tilauksen ja uutiskirjeiden toimittamiseksi tarvittavia tietoja.
Tietolähteet: Asiakas syöttää tiedot itse
Rekisteriasioita hoitava yhteyshenkilö: 
Saga Spirit Oy 
Minna Saarelainen
Puhelin 010 830 2552
Sähköposti: info at sagaspirit.fi 
HUOMIO:
Rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Ei, vaikka maksettaisi, uhkailtaisi, ruikutettaisi tai maaniteltaisi. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet hyviä ja eettisiä toimintatapoja kunnioittaen. Tiedot on suojattu ja suojattava käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

"Terveen järjen käyttö on suotavaa ja sallittua", terveisin Saga 
Jatka

Ostoskorissa
Ostoskorisi on tyhjä
Uutisryhmät
Kuvat
Eniten ostetut
01.Karjalan Perhospuukko
02.Se Ukin Perhospuukko Suomi 2
03.Vihreän kullan öljy 50 ML
04.Se Ukin Perhospuukko SININEN TRANSPARENT
05.Tervavoide 55 ML
06.Se Ukin Perhospuukko VALKOINEN
07.Metsänkävijän perhospuukko
08.Se Ukin Perhospuukko punainen TRANSPARENT
09.HIHAMERKKI HIRVIVAARA
10.KUUSENPIHKAVOIDE 55 ML
Finnish English
NetSHOP Pro -verkkokauppa